Erik Hoogenhout (CMS): ‘Alles rondom ESG is chefsache’

Als CMO bij advocatenkantoor CMS Nederland (300 medewerkers, Zuidas), voerde Register Marketeer Erik Hoogenhout een brand refresh door met als rode draad ‘toekomstgerichtheid’. Niet brandjes blussen dus, maar vooruit kijken en zorgen dat de boel niet in de hens gaat.

CMS wil ook het kantoor zijn van ‘de goede dingen doen’. Niet alleen door zich (ook) te specialiseren in Environmental, Social en Governance (ESG), ook door een partner te zijn in verantwoord zaken doen, duurzaamheid, impact maken. Maar wringt dat niet fundamenteel met deze belofte op de website van CMS? ‘Alles is bij CMS gericht op maar één belang: ‘uw belang’. Bijvoorbeeld als het gaat om belastingmoraal? Hoogenhout: ‘Het morele kompas is belangrijker dan ooit. Er is simpelweg teveel druk vanuit de samenleving.’

Lees het hele artikel op Adformatie.nl: Erik Hoogenhout (CMS): ‘Alles rondom ESG is chefsache’

RECENTE ARTIKELEN

Lessons Learned – Hoe Maarten van Neerven (oud-CFO van Bugaboo en CarNext) leerde te verbinden: “Ik liep tegen een muur op.”

Lees verder

Cyberrisico’s mitigeren na fusies en overnames

Lees verder