Kun je merken bouwen met retail media bij Albert Heijn?

Retail media zijn zich aan het bewijzen. Steeds meer merken adverteren via het netwerk van Albert Heijn of andere supermarkten. Dit draagt bij aan sales-activatie voor bestaande én nieuwe producten, zoals welbekend is. Met een slimme inzet van retail media zorg je ervoor dat je omnichannel aanwezig bent. Maar hoe bouw je merken met retail media. Ofwel hoe kun je merken sterker maken met retail media?

Onderdeel van de totale mediamix

Retail media zijn niet meer alleen een performance-kanaal, maar zijn steeds vaker onderdeel van de totale mediamix. Ze bieden een manier – voor sommige merken dé manier – om de shoppende klant offline, op de website en in de AH-app te bereiken. ‘We zien bij diverse (non-)endemic klanten ook een verschuiving in hun positionering ten aanzien van retail media’, zegt Max de Jong, Sr. Manager Dataperformance & SIS bij AH Retail Media Services. ‘Budgetten komen niet alleen meer vanuit de shopper marketeers, maar steeds vaker vanuit de branding-budgetten en via mediabureaus. Het gaat dan niet enkel meer over doelstellingen op sales, maar steeds vaker ook over upper-funnel KPI’s.’

Lees het hele artikel op Adformatie.nl: Kun je merken bouwen met retail media bij Albert Heijn?

RECENTE ARTIKELEN

Lessons Learned – Hoe Maarten van Neerven (oud-CFO van Bugaboo en CarNext) leerde te verbinden: “Ik liep tegen een muur op.”

Lees verder

Cyberrisico’s mitigeren na fusies en overnames

Lees verder