Mariëlle Rooswinkel is de nieuwe marcom-directeur van Aldi

Mariëlle Rooswinkel is aangesteld als de nieuwe marketing- en communicatiedirecteur van Aldi. Ze start per donderdag 1 februari.

Aldi heeft Rooswinkel voor de functie benaderd, zegt ze. ‘Het merk, de branche en de mensen spreken me enorm aan.’ Ze volgt Nienke van de Streek op, die afgelopen zomer na zeven jaar bij de discounter (zo’n 500 filialen in Nederland) vertrok. Zij is nu werkzaam als managing director van Gall & Gall.

Mariëlle Rooswinkel heeft een lange staat van dienst als leidinggevende in diverse marketingfuncties bij retailbedrijven. Ze startte haar carrière mid jaren ’90 bij het Rotterdamse reclamebureau Ara, waarna ze als marketeer bij onder meer Prénatal, Gamma en Karwei werkzaam was.

Meest recent was ze chief communications officer en chief marketing officer bij detacheerder Maandag, in totaal niet langer dan een jaar. Ook is ze actief in diverse juryrollen, onder meer bij de Effie en als bestuurslid van de SAN Accent.

Lees het hele artikel op Adformatie.nl: Mariëlle Rooswinkel is de nieuwe marcom-directeur van Aldi

RECENTE ARTIKELEN

Lessons Learned – Hoe Maarten van Neerven (oud-CFO van Bugaboo en CarNext) leerde te verbinden: “Ik liep tegen een muur op.”

Lees verder

Cyberrisico’s mitigeren na fusies en overnames

Lees verder