Motorola gebruikt AI-campagne om een brug te slaan tussen smartphones en fashion
Motorola start een videocampagne die naar eigen zeggen volledig ontwikkeld is door artificiële intelligentie (AI), in samenwerking met bureaus heaven en vice versa. In de video zien we modellen op een catwalk en op fotoshoots, waar in eerste instantie niets opvallends aan lijkt. Een nadere blik wijst echter uit dat het kenmerkende Motorola-logo in de kledingstukken terugkomt.
AI in beeld en muziek
De campagne probeert een brug te slaan tussen smartphones en fashion, wat volgens Motorola een logische combinatie is omdat het merk klaptelefoons verkoopt. Die zijn verticaal dubbel te vouwen tot een dikkere, vierkante telefoon die makkelijker in een handtas past. De Razr 50-klaptelefoons hebben ook een schermpje op de buitenkant dat onder meer de tijd, meldingen en het weerbericht toont. Dat past bij de stijlvolle gebruiker, redeneert het merk.
Motorola werkt bovendien samen met kleureninstituut Pantone. Het bedrijf verkoopt zijn Razr 50-toestellen in zes verschillende kleuren, niet geheel toevallig de kleuren die de modellen in de campagnevideo dragen. Het merk meldt hierover: ‘Elke outfit is samengesteld uit duizenden door AI gegenereerde afbeeldingen en zorgvuldig geselecteerd op stijl en materiaal. Deze beelden zijn vervolgens aangepast om het Batwing-logo van Motorola op een natuurlijke en esthetische manier te integreren en daarna met behulp van AI-tools verder verfijnd en geanimeerd. De soundtrack van de film, eveneens door AI gegenereerd, bevat de bekende “Hello Moto” jingle, die traditie en innovatie samenbrengt.’
Lees het hele artikel op Adformatie.nl: Motorola gebruikt AI-campagne om een brug te slaan tussen smartphones en fashion