Ron Schneider (EY): ‘Marketing moet een feestje zijn voor het hele bedrijf’

Big consultancy’s treden steeds nadrukkelijker als wereldredder naar voren. Zo ook EY, het consultancybedrijf waar ‘mister San’ Ron Schneider de rol van director brand, marketing & communications invult. Daar zeggen ze: ‘Building a Better Working World’. En de vraag is meteen (want dat de andere drie die onder de vlag van ‘de grote 4’ opereren), hoe onderscheidend is dat dan? Nou, onderzoek wijst volgens Schneider uit dat EY wel voorop loopt. ‘We worden gezien als de meest duurzame.

Naast die leukste vrijwilligersbaan die er is (bij San dus), versleet Schneider een aardig rijtje grote dienstverleners. NS, Eneco, KPN, maar EY is toch een different cookie, gezien de giga internationale schaal. Recent kreeg EY (en dus Schneider) er op Adformatie stevig van langs over de meest recente campagne. Hoe gaat hij daarmee om? En kán hij iets met de kritiek?

RECENTE ARTIKELEN

Lessons learned: oud-CFO’s kijken terug. Tjero R Zomer (oud-CFO Transavia) : “Kom niet op het problemenlijstje.”

Lees verder

René Herremans, auteur en ‘HR-marketeer’: “HRM zou human relations management moeten zijn”

Lees verder